Fékolajcsere
A fékfolyadék állapotát a nedves forráspont jellemzi. Ha a megengedett legkisebb hőmérséklet alatt kezd forrni a folyadék, az már a biztonságos fékezést veszélyezteti.
Átlagos használat esetén még normálisan működik a fék, de pl. tartós
lejtmenetben, vagy intenzív fékezéskor (ilyenkor van a legnagyobb szükség a fékhatásra) felforr a vizes folyadék.
Ha a fékfolyadék víztartalma eléri a két százalékot, fokozottan hajlamos a gőzképződésre, és mivel a gőz összenyomható, meleg féknél a padlóra koppanhat a pedál, érdemi lassulás nélkül.
A magas víztartalmú fékfolyadék nem csak működészavart okoz, hanem a fékszerkezet anyagait is roncsolja. Korrodálja az alkatrészeket, elsősorban a főfék-, és a kerékfék munkahengereket, ami egyenlőtlen fékhatást okoz. Igaz, hogy a korszerű fékfolyadékok tartalmaznak korrózió gátló adalékokat, ám ezek a növekvő víztartalommal, idővel hatásukat vesztik.
Ezért javasolt a 2 évenkénti csere.
A fékfolyadék tartályba szennyező anyagok is kerülhetnek, amelyek a gumielemeket tönkreteszik.
A megfelelő állapotú fékfolyadék áttetsző, világos sárga színű.
Amennyiben a színváltozás jelentős,az mindenképpen szennyeződésre utal és haladéktalan fékfolyadék cserét tesz szükségessé!
forrás:http://www.q-service.hu