Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Szervóolaj csere

A szervó-rásegítő rendszerek rendszerint akkor kerülnek a figyelem középpontjába, ha már ömlik belőlük az olaj. Pedig rendszeres karbantartással meghosszabbítható az élettartamuk, illetve időzíthető a felújítás. Az elhanyagolás elsődleges oka, hogy a gyártói javaslatok szerint az 
ellenőrzést, az olajcserét csak magasabb futásteljesítményt elérve kell megejteni, tehát amikor a tulajdonosok már nem viszik márkaszervizbe az autót, illetve mikor hanyagolják az időszakos szervizek megejtését.

Nem jelent nagy költséget az ellenőrzés. A kocsiban lévő szervóolaj állapotából 
következtetni lehet a rendszer állapotára. A teljesen friss olaj piros színű. Egy hibátlan rendszerben ezt a színt őrzi az olaj közel a csereperiódus végéig. A baj az, ha megszürkül. Ez fémrészecskék jelenlétét jelenti az olajban, ami pedig kopásra utal. A szervóolaj ellenőrzéséhez le kell szedni a tartály kupakját. Ebben típustól függően már van egy szintmérő, amelyre ragad fel olaj. Persze ez kevés a mintához, de kiemelhető a beöntőszűrő. Mivel a szervóolaj a motor üzeme során folyamatosan kering, a szűrőn lerakódnak a szennyeződések. 
Amennyiben szürke lerakódás borítja a szűrőt, az azt jelenti, hogy már kopnak az alkatrészek. A rendszer olajtalanítása után feltölthető friss olajjal.

Ezt követően érdemes pár ezer kilométer után újra ellenőrizni az olaj állapotát. Ha ismét szürkül, illetve a szűrőn is van jócskán lerakódás, akkor jósolható a szükségessé váló rendszer-felújítás. 
Ha viszont piros maradt az olaj, akkor üzembiztos a rendszer. 

 

forrás: http://www.carstyling.hu