Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Hűtőfolyadék csere

Valóban fontos dologról van szó, ezért megemlítendők a  következmények is amennyiben elhanyagoljuk.
 
Ha a motorban, a bonyolult csatornákban keringő hűtőközeg megfagy, akkor a térfogatát megnövelő, szilárddá váló folyadék egyszerűen szétrepesztheti a motorblokkot és alsó hangon is százezres károkat okozhat. A motorblokk öntvényeket ellátják úgynevezett fagydugóval, amely ilyen helyzetben 
működésbe lép és ezáltal nem megy tönkre a drága fődarab. Ennek ellenére mégis inkább a katasztrófa megelőzésére biztatunk mindenkit, költségvonzata pedig a legrosszabb esetben is csupán a töredéke egy blokkcserés motorfelújításnak.

A legcélszerűbb persze, ha ősszel általános átvizsgálásra szervizbe visszük az autót, mindent átnézetünk és amit szükséges, azt cseréltetünk. 

Célszerű, hogy minimum mínusz 23-25 fok körüli legyen a mért érték, de ez alatt a szint alatt töltsünk utána fagyálló koncentrátumot, mert a koncentráció töménységével arányosan a fagypont is lefelé megy a negatív skálán. Érdemes tudni, hogy fagyálló hűtőfolyadék a mért hőmérsékleten még nem fagy jéggé, 
hanem kásás, leginkább a vizes hóra emlékeztető masszává áll össze, így a motorblokkot nem repeszti szét. Viszont nem is szivattyúzható, így a hűtési feladatát nem tudja ellátni.Ha így járatjuk a motort, akkor annak túlmelegedése fog komoly károkat okozni. A fagyásponttól függetlenül a hűtőfolyadék cserére szorul, ez általában 2-3 évente esedékes. 
Ennyi idő alatt ugyanis kémiailag átalakul a folyadék, és komoly korróziós veszélyt jelent a fém alkatrészekre. Bizonyos alumíniumötvözetek különösen érzékenyek az elöregedő hűtőfolyadékra.

 

forrás: https://www.autonavigator.hu